Δημοφιλείς αναρτήσεις

Δευτέρα 30 Νοεμβρίου 2009

Τι είναι blog

Όλο ήθελα να το ανεβάσω κι όλο το ανέβαλα. Κάτι το ένα, κάτι το άλλο... όλο κάτι τύχαινε και αυτό δεν ανέβηκε ποτέ. Τώρα, ομως, λίγο πριν τελειώσει ο μήνας... τα πράγματα ήρθαν έτσι, που θεωρώ ιδανική την στιγμή για να το ανεβάσω. Κι αυτό γιατί μέσα σε αυτόν εδώ τον χώρο, που είναι ένα δικό μου "ημερολόγιο", το οποίο όμως είναι ανοιχτό, δεν γράφω μόνο "τραλαλά... τραλαλό"... τι ωραία που περάσαμε και τραγουδάκια και ποιηματάκια αλλά και πράγματα που έχω εγώ μέσα στο μυαλό μου, πράγματα που με ενοχλούν, δυσάρεστες καταστάσεις και πως τις αντιλαμβάνομαι εγώ. Είναι πολύ φυσιολογικό κάποια από αυτά να μην ενδιαφέρουν κάποιους και κάποιους άλλους να τους δυσαρεστούν. Είναι θεμιτό και φυσιολογικό αλλά δεν αφορά. Αν με αφορούσε δεν θα έγραφα στο δικό μου προσωπικό χώρο, στο blog μου, αλλά σε κάποιο φόρουμ ή σε οτιδήποτε άλλο και θα ακολουθούσα ορισμένους κανόνες. Εδώ όμως δεν έχω κανόνες..... Δεν θέλω να χαϊδέψω τα αυτιά κανενός, δεν θέλω να δημιουργώ μονίμως χαμόγελα και δεν θέλω μονίμως να συμφωνούν όλοι μαζί μου...
Περιγράφω τα πράγματα όπως τα αντιλαμβάνομαι εγώ, όπως τα βιώνω εγώ και αυτό είναι η ουσία των blogs. Αυτή είναι η ελευθερία των bloggers.
Τι είναι blog, λοιπόν.

1. Τα blogs είναι διάλογος - ελεύθερος διάλογο ανάμεσα σε πολίτες.

2. Τα blogs είναι μια πρόσκληση σε διάλογο, σε διαφωνία και επικοινωνία.

3. Τα blogs δεν κέρδισαν το ενδιαφέρον της κοινωνίας επειδή λένε ψέματα ή συκοφαντούν. Το κέρδισαν επειδή η κοινωνία έχει ανάγκη από μια αυθεντική φωνή.

4. Τα blogs είναι το δικαίωμα του καθενός να εκφέρει την άποψή του. Δεν υπάρχουν "ενημερωτικά" και "μη ενημερωτικά" . Μέσα από τον διάλογο όλοι κάτι μαθαίνουμε.

5. Τα blogs δεν τα γράφουν επαγγελαμτίες - τα γράφουν πολίτες. Μπορεί να αξιοποιούν την όποια επαγγελματική τους εμπειρία, μπορεί και όχι.

6. Ο blogger δεν χρησιμοποιεί εθνικούς πόρους (όπως οι τηλεραδιοσυχνότητες) και συνεπώς, δεν μπορεί να μπαίνει σε καλούπια ο τρόπος και το περιεχόμενο της έκφρασής του. Ο blogger αξιοποιεί το απεριόριστο μέγεθος του παγκόσμιου δικτυακού ιστού για να εκφράει και την δική του άποψη.

7. Η Πολιτεία, τα Media, οι επιχειρήσεις και όλοι οι θεσμοθετημένοι οργανισμοί της Ελληνικής κοινωνίας, αξίζει να παρακολουθήσουν τους bloggers και τον διάλογό τους. Ακόμα καλύτερα θα είναι να συμμετέχουν ισότιμα σε αυτόν τον διάλογο. Θα μπορεσουν και οι ίδιοι να γίνουν σοφότεροι μαθαίνοντας την άποψη του απλού πολίτη, αντί να προσπαθούν να την περιορίσουν στα δικά τους καλούπια.

8. Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό. Αν με αυτά που γράφει καταπατά συγκεκριμένες διατάξεις, υπάρχουν νόμιμες διαδικασίες για την δίωξή του.

9. Στο βαθμό που δεν παραβιάζει με σαφή τρόπο διατάξεις του νόμου, η ανωνυμία είναι δικαίωμα του blogger.

4 σχόλια:

  1. "Το δικαίωμα του blogger να γράφει ελεύθερα την άποψή του είναι ιερό."

    Αυτό μου λείπει περισσότερο απ'όλα (εκτός blog). Γι' αυτό μπήκα κι εγώ στη διαδικασία, και δεν έχω μετανοιώσει καθόλου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σε καταλαβαίνω απόλυτα και συμφωνώ. Ελάχιστες είναι οι περιπτώσεις ή οι "φάσεις" που μπορούμε να εκφραζόμαστε ελεύθερα. Μας λένε: Δημοκρατία έχουμε είσαι ελεύθερος να κάνεις ότι θέλεις! Τι παραμύθι! Συνεχώς βρισκόμαστε πίσω από "τείχη' (για να θυμηθούμε αυτά που λέγαμε πριν λίγες μέρες). Δουλειά και οικογένεια και κοινωνικές σχέσεις και παιδιά και σκυλιά και φίλοι και... και... και....
    Απεγνωσμένα ζητάμε να μιλήσουμε με κάποιον, να επικοινωνήσουμε χωρίς να λογοκριθούμε, χωρίς να μας χαρακτηρίσουν, χωρίς να μας κακοχαρακτηρίσουν, χωρίς... χωρίς...
    Δεν τα καταφέρνουμε. Οι λίγοι τυχεροί, την καταβρίσκουμε μέσω μιας καλλιτεχνικής διάθεσης, οι υπόλοιποι... κλάψτα.
    Το "προσωπικό ημερολόγιο" είναι ένας θαυμάσιος τρόπος επικοινωνίας. Γράφω αυτά που έχω μέσα στην καρδούλα μου. Γράφω αυτά που με ενοχλούν και με ευχαριστούν. Γράφω γι' αυτά που με πιέζουν κι εσείς οι άλλοι δεν τα καταλαβαίνετε. Εχετε την ευκαιρία όμως να τα καταλάβετε γιατί σας έχω ανοίξει την καρδιά μου και σας λέω: να! δείτε! Ταυτόχρονα έχετε όμως την δυνατότητα να το κλείσετε το ¨δικό μου ημερολόγιο" εάν δεν σας ενδιαφέρει.
    Αυτά... κι άλλα πολλά αλλά τώρα με φωνάζουν τα παιδιά να παίξουμε επιτραπέζια παιχνίδια... Επικοινωνία είναι κι αυτό!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Όσο πιό κοντά πλησιάζουν οι στέγες των σπιτιών, τόσο πιό πολύ απομακρύνονται οι ψυχές των ανθρώπων.
    Σε μιά κοινωνία που έχει καταντήσει να "φοβάσαι" την προσωπική επαφή και το διάλογο, άμεσο επακόλουθο της δυναμικής του ανθρώπου για επικοινωνία (ανταλλαγή απόψεων-σκέψεων) είναι το blog.
    Ομοιάζει με μία φωνή στην ερημιά, που περιμένει κάποιον να την ακούσει και να την ενστερνιστεί ή απλώς να την απορρίψει.

    ΥΓ: Έψαχνα κάτι για σπήλαια (ως γνήσιος κανίβαλος) και σε ανακάλυψα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Γειά σου κανίβαλλέ μου και καλώς ήρθες. Ξέρεις ε; Εδώ πέρα λές άποψη και δεν περιμένεις να σε διακόψει κανείς.Θα πεις ότι σκέφτεσαι και αφού τελειώσεις δίνεις το δικαίωμα και στον άλλο να πει τη δική του. Γιατί θα έχεις παρατηρήσει ότι αυτό που μας χαρακτηρίζει είναι η ανάγκη να μιλήσουμε πρώτοι. Χωρίς να περιμένουμε να τελειώσει ο άλλος, να καταλάβουμε τι στο διάολο λέει, έχουμε σκεφτεί εμείς τι θέλουμε να του πούμε. Γάμη...ε τα επικοινωνία δηλαδή...
    Αντε λοιπόν και καλώς ήρθες. Αν θέλεις κάτι για σπήλαια εδώ ... στην ειδική...

    ΑπάντησηΔιαγραφή